Жена. Пещера. Всичко в каменната утроба се върши на ръка. Заради основното отличие на мъжа от жената – физическата сила, мъжът е навън и се занимава с дейности като лов и носене на камъни, дървета и други тежести. Природата обаче, както винаги, си знае работата. Тя е компенсирала липсата на същата физическа сила у жената с по-голяма търпимост към еднотипната работа.
Затова да се поддържа огъня е женско задължение. Мъжът се изнервя бързо, ако цял ден гледа втренчено в една точка, чупи и хвърля съчки в жарта.



И така, по естествен начин във времето са се разпределили битовите роли.


Първите технически приспособления се появяват, за да облечат тежкия физически труд. И точно затова първо са ги използвали мъжете. Жените прдължавали да се занимават със своята си, монотонна, деликатна и пипкава работа. С времето се стига до там, че някой мъже изобщо не позволяват на жените сеи да докоснат някакъв уред, не дай боже пък, да се опитат да го използват.

Но всъщност начинът на използване на техника няма нищообщо с пола. Техническите навици се появяват бързо у тези, които в детството са си играли на строители, монтьори, редили са кубчета, строили са гаражи и коли с конструктори и др. Любопитството винаги ги е карало да разберат какво има вътре в играчката. Та дори и на висока цена. Обикновено това е вече неработеща играчка. Това любопитство е характерно както за момиченцата, така и за момчетата. „Защо чупиш играчката като момче?” – това може и да не спре малкото момиче да разбере какво име в корема на куклата, което я кара да издава звуци, но пък може за в бъдеще да й създаде комплекс и техническите наклонности да секнат още в зародиш.

Разликата между мъжа и момченцето е в цената на играчките им.

Парадоксалното е, че по-голяма част от рекламите на електроуреди са насочени към жените – перални, хладилници, миални, кухненски роботи, микровълнови фурни, готварски печки, електрически четки за зъби... А дали не трябва да се насочат към мъжете? Кратки рекламни клипчета, в които всички тези уреди, са представени като мъжки играчки. Всъщност именно мъжете са тези, които избират техниката в дома – проучват марката, анализират енергийното потребление, четат мнения на други потребители, сравняват...

Съвременната битова техника е (изгубеното) звено между мъжа и домакинската работа. Той с удоволствие ще се занимава с прахосмукачката, ако гледа на нея като на малко по-сложна радиоуправляема количка. Ако той не е доволен, че не се справяте с режимите на работа на новата безжична ютия, кажете му, че следващият път ще му предоставите не само всички режими, но и възможността сам да си глади ризите .

В жената изначално е заложена любов към речта. Затова е съвсем нормално тя да разговаря с неодушевени предмети. Това включва както цветята, така и слънцето, дъжда... Затова не й е никакъв проблем да разговаря и с техниката. Няма нищо кой знае колко странно в ситуация, в която жена се обръща към чайника „Хайде, кипвай вече! Заспа ли, какво ти стана?”. И след тази беседа, водата в чайника на мига започва да бълбука.

Та да се чуди човек с толкова неразбиране от техника как успява жената още рано сутрин да направи меки пържени филийки върху керамичния плот на фурната с тъчскрийн, да извади ароматен хляб от хлебопекарната, да свали зачервени наденички от грила, с гъвкави движения да изцеди пресен портокалов сок, междувременно да направи кафе в кафеварката... И това само докато пуска прахосмукачката, подрежда съдовете в съдомиялната и върти вече втора пералня.

Все пак отдавна напуснахме пещерата.