.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Притеснявате се за теглото на детето си? Ето какво трябва да направите

| преди 2 години
килограми
Снимка: iStock
Детското затлъстяване е един от най-сериозните и тежки проблеми на 21-ви век...

Знаете ли, че само във Великобритания около 1/3 от 10-11-годишните и над 1/5 от 4-5 годишните деца са с наднормено тегло или затлъстяване. И това е огромен проблем. Затлъстяването създава сериозни рискове за здравето, особено в дългосрочен план. Те включват: високо кръвно налягане, сърдечно-съдови заболявания, диабет тип 2 и чернодробно заболяване. То също така има голямо социално и психологическо въздействие и води до ниско самочувствие.

Как да се справим с този проблем в случай, че детето ни показва тенденция към напълняване? Ето някои полезни насоки по този въпрос:

# Превенцията е от ключово значение

Далеч по-лесно e да предотвратим затлъстяването, отколкото да се справим с последствията от него. Това означава, че колкото по-отрано започнем да култивираме у детето си здравословни хранителни навици, толкова по-малка е вероятността то да страда от прекомерно покачване на теглото.

# Намалете размера на порциите

Ако детето ви показва тенденция към увеличаване на теглото, започнете постепенно да намалявате размера на порцията в чинията. По-малкото количество ще ви помогне да държите под око храната, която давате на детето си. И не се претиснявайте, че така то ще остане гладно. Доказано е, че когато съдържанието в чинията се изпразни, ние се чувстваме напълно сити, независимо от количеството, което сме поели. Това не може да се подчертае достатъчно. Трупането на килограми се получава в резултат на това, че консумираме много повече калории на ден, отколкото в действително се нуждаем.  

# Бъдете добрият пример за детето си

Децата се учат на поведение от нас самите. Те копират и подражават на своите родители, попиват от техните навици и поведение. Ето защо изграждането на здравословни хранителни навици трябва да бъде приоритет не само за детето, но и за цялото семейство.

килограми
Снимка: iStock

# Хранете детето си с разнообразна храна

Здравословно хранене не означава непременно ограничено. Напротив. Колкото по-разнообразни и богати на витамини са продуктите, с които детето се храни, толкова по-пълноценно ще се развива то. Запомнете! Парче торта за десерт няма да навреди на детето ви, стига, разбира се, да не е прекалено често.

# Водете активен начин на живот

Здравословното хранене трябва да бъде съчетано и с активен начин на живот. Изградете у детето си любов към движението и спорта, колкото се може по-отрано в живата му. Запишете го на някакъв вид спортна дейност. Излизайте често с него на излет сред природата. Заедно карайте велосипед, разхождайте се в парка и т.н.

Важно! Ако имате сериозни опасения относно теглото на детето си, поискайте първо съвет от здравен специалист. В случай, че се наложи, той ще ви даде най-адекватна и вярна насока към разрешаването на проблема.

 

Ключови думи:@
Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Къде ще ходите на море тази година?