Когато детето използва дясната си ръка (какъвто е масовият случай), лявата остава с по-ниска двигателна активност. Това важи и в обратния случай. Активността на ръцете е свързана с развитието на двете мозъчни полукълба. Активната работа с дясната ръка предполага по-засилена работа на лявото полукълбо; активната работа на лявата ръка пък предполага активност на дясното полукълбо.

Ако научим детето да борави и с двете си ръце еднакво, ще увеличим капацитета на мозъка, който то използва двойно.
Огледалното рисуване е един от методите, с които това може да се случи. Като на игра, детето може много добре да работи за своите бъдещи възможности. При този тип рисуване лявата и дясната ръка извършват еднакви движения, следват еднакви криви. Така могат да се получат както симетрични криви, така и абсолютно абстрактни изображения.