.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Как да подходим към детето с наднормено тегло? Част 1

| преди 8 години
Как да подходим към детето с наднормено тегло? Част 1
Нездравословната храна води до затлъстяване при децата, което определено е на път да се превърне в чумата на този век. Снимка: Thinkstock/Guliver Photos
Родителите имат изключително важна роля за опазване на физическото и психическо здраве на по-пълното си дете

Напоследък все повече се говори за затлъстяването като чумата на 21-ви век. Особено опасно е наднорменото тегло при децата, алармират специалистите. При подрастващите надебеляването води не само до сериозни здравословни проблеми (сърдечни заболявания, диабет, астма, високо кръвно налягане), но и уврежда психиката им като понижава самочувствието и води до депресии.

Как могат родителите да помогнат за разрешаването на този проблем? Лесно е да се каже, че е нужно да накараме децата си да се хранят по-здравословно, но какви са стъпките към убеждаването? Как да процедираме, ако само едно от децата ни е с наднормено тегло? Ето няколко идеи за справяне със ситуацията:

1. Започнете изграждането на полезни навици у детето си

Децата са застрашени от напълняване във възрастта между 9 и 12 години. Това е и времето, в което трябва да ги научите какво е полезно и какво – вредно, за организма им и как да подбират здравословна храна. Обяснете им и предимствата на физическата активно и ги насърчавайте да отделят част от деня си за спорт или просто упражнения в домашна обстановка.

2. Повдигайте духа и самочувствието на детето си

Ролята на родителя в живота на по-пълничкото дете е не само да го ограничава с цел сваляне на килограми, а и да го накара да се чувства харесвано и обичано такова, каквото е. В никакъв случай не “рисувайте” в съзнанието на момичето/момчето картина на човека, в който ви иска да се превърне. Не пренебрегвайте възможността детето ви да яде прекалено много по някакви емоционални причини – проблем в семейството, в училище или просто липса на внимание…

3. Не натяквайте на детето, че е пълно!

Проучвания доказват, че опитите на родителите да накарат детето си да отслабне насила, утрояват вероятността то да не свали излишните килограми или отново да напълнее няколко години по-късно. Затова, фокусирайте се върху даването на полезни съвети за хранителния режим и значението на спорта, вместо върху натякванията за нуждата от диети и горене на калории.

4. Не сравнявайте детето си с останалите

Никога не сравнявайте по-пълното си дете с останалите в семейството или извън него. Това предизвиква гнева на детето, то се настройва срещу братята или сестрите си и се затваря в себе си.

5. Открийте уникалните възможности на детето

Във всяко семейство с две или повече деца, задължително едното се откроява с уменията или знанията си в дадена област. Важно е обаче да откриете предимствата на всяко от децата си и да им дадете възможност да блеснат с тях.

Очаквайте продължение!

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Как ви действа есента?