Всеизвестно е – домакинската работа се отрежда на жената. Справедливо ли е това предвид множеството други отговорности, които споделят съвременните двойки? Не, разбира се. Това неминуемо води до дисбаланс в отношенията между партньорите. За да избегнем излишните сблъсъци и за да водим щастлив съвместен живот е редно отговорността за домашните задължения да бъде поделена.

За да постигнете успех в това си начинание, изтъкваме 12 златни правила за правилно разпределение на домакинската работа. Преди да пристъпите към него обаче, не забравяйте: първо – да съобразите индивидуалните предпочитания на всеки един от вас, и второ – да направите разбор на собствените си умения:

1. Разпределете справедливо домакинските задължения
Разпределението при всяка двойка е индивидуално. Като цяло мъжете предпочитат работата с техника или дейности, изискващи сила, инструменти и много, много прах и мръсотия. Затова предлагаме господата да вземат в свои ръце прахосмукачката вместо съдовете. При разпределението да домакинските задължение бихте могли и да приложите метода, основан на ротационния принцип – съобразявайки го, естествено, с личните качества и способности на всеки един от вас.

2. Не си премълчавайте, но запазвайте добрия тон
Когато някой не си е свършил работата, не ви препоръчваме да премълчавате или, още по-лошо, да го свършите на мястото на другия. Да, знаем, че можете, но по-добре би било ако запазите добрия тон. Никой не обича да го обвиняват или да му заповядват. Придържайте се към мъдрото напътствие: „Благата дума железни врати отваря”. Житейска истина е, че на молбата, а не на заповедта, всеки откликва. И не забравяйте, когато възлагате на половинката си да свърши нещо, обяснете какво точно и как искате да го изпълни, за да сте сигурни в резултата. 

3. Домакинската работа има и възпитателна функция
Ако имате деца, постарайте се да ги увлечете в съвместна домакинска работа. Лесно може да превърнете чистенето в забавна семейна игра и дори – в състезание с награди. Битовите задължения у дома възпитават малчуганите в трудолюбие, взаимопомощ, в чувство за естетика, хармония и чистота.

4. Не се престаравайте...

4. Не се престаравайте
Когато дойде време за мащабно чистене, не се престаравайте. Разпределете ангажиментите във времето и не се стремете да свършите всичко за един ден. Прекаленото натоварване убива желанието за работа. Пък и е вредно за настроението.

5. Създавайте си приятна атмосфера за работа
Ако не вие, никой няма да ви го направи хубаво. Старайте се да създавате възможно най-приятна атмосфера – за вас и за тези, които ви помагат в домакинската работа. Ако ви се слуша музика, пуснете албума на любимия ви изпълнител; ако ви се танцува, направете го; пее ви се, защото да не се забавлявате като Фреди Меркюри във видеоклипа „I want to break free”? Забавлявайки се, времето ще мине неусетно, а къщата ви ще блести.

6. Не критикувайте партньора си. Бъдете му благодарни
На сила хубост не става. Ако партньорът ви е проявил самоинициатива и се е заел с домакинска работа, пък било то и във вашите прерогативи, не се месете и не критикувайте, ако някъде е сбъркал. Попрекалил с водата поливайки растенията? Забравил е да сложи омекотител в пералнята? Не го упреквайте! Не е ли достатъчно, че е искал да ви помогне ? Благодарете му! Осъзнайте каква щастливка сте. Малко мъже са като вашия.

5. Минимизирайте обема на домакинската си работа
Опитайте се да намалите обема и да подобрите качеството на домакинската работа, като например си купите миялна машина, нова прахосмукачка или друг практичен уред, който ще промени положително живота ви. 

6. Домакинската работа не заслужава жертви
Не поставяйте чистенето и другите домакински дейности на преден план за сметка на семейния отдих, общите забавления, ходенето на екскурзии или гостуването при приятели. Не случайно е казано: Домакинската работа може да има начало, но никога няма край! Наслаждавайте се на живота.