Новото божоле вече се разля в чашите и успяхме да го опитаме.  По традиция, всяка година, в третия четвъртък на месец ноември, В 01.00 ч. милиони бутилки божоле нуво поемат пътя си през спяща Франция към Париж. Съревнованието между винарите кой пръв ще разлее новата реколта ражда всевъзможни начини за транспорт до Париж: с мотор, балон, хеликоптер, слон, бегачи, рикши. Френските винари излизат по улиците, търкаляйки бъчви и крещят - Beaujolais Nouveau est arrive! Опитването на младото божоле е приятен повод хора от цял свят да излязат и да се забавляват в компанията на

плодовото и омайно вино.

Посрещането на новото божоле не е празник за винари, лозари и сомелиери. То е празник за всички, които обичат вкусната храна, качествените напитки, добрата компания и срещите с приятели. Ражда се новата реколта! Казват, че всяка от тях има собствена история - а тази от 2015 г. сама ще пише своята. Какъв по-добър начин да проверим дали това е така от опитването на младите й вина? Отпиваме първата глътка от бялото Макон Вилаж Нуво – игриво, ободряващо, ароматно и леко. Единственото място, на което то се предлага е виненият бар Grape Central. Тук посрещат божолето с вината на безспорно най-известното име - Жорж Дюбов. Гарнираме бялото вино с плато сирена и соленоопушена сьомга с млечен мус.

На Божоле Нуво решихме, че ще му отива най-много ростбийф с горчица и олио от трюфели и наденички с кисели краставички и горчица. Много хора разклащат чашите си, за да се аерира виното и навеждат нос, за да вдъхнат ароматите, както се прави със зрелите, отлежали вина. Божолето е по-бедно на такива аромати, защото е младо. Няма я тази упойваща магия на отлежалото вино, това пристрастяване към букета от миризми, който се разгръща постепенно във всичките си пластове. Младото вино опиянява по друг начин. То има ярък рубинено-червен цвят и свеж, деликатен вкус. Плодова среда и цветист финал сякаш са се прегърнали страстно, за един ефирен танц под звуците на френските шансони.

Завършваме вечерта с Розе Нуво, в компанията на чийзкейк с малини и марсала и още сладости, които сме повече от сигурни, че искаме да опитаме, но омая на виното ни пречи да запомним. Ухания и вкусове, които пораждат спомени за далечни пътешествия по бреговете на Калифорния, 9-степенни менюта в лъскави ресторанти и хора по маратонки, бърбан дегустации, омари, сервирани в кофи, мечти за новозеландските зелени хълмове, зеленчукови ферми, засяти с много кресон, реставрации на стари сандъци, женски вечери с клокочещ смях...


След тази вечер светът вече е едно по-добро място. Изпил е над 65 милиона бутилки от първото вино на годината!