.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

С какво се хранят спортистите? Съвети за трениращи. Част 2

| преди 7 години
356604.jpg
Снимка: Thinkstock/Guliver Photos
Имат ли нужда спортуващите от допълнителни протеинови шейкове, какво трябва да пият спортистите, за да се хидратират добре, вярно ли е, че алкохолът прави така, че постигнатото със спорт се изпарява?

Продължение от С какво се хранят спортистите? Съвети за трениращи. Част 1

Имат ли нужда спортуващите от допълнителни протеинови шейкове?
Спортистите-любители нямат нужда от увеличени дози протеин. Препоръчителното количество от 0,8 грама протеин на килограм тегло може да бъде постигнато перфектно само с балансирано хранене.

Какво трябва да пият спортистите, за да се хидратират добре?
Активните личности трябва да пият повече от водещите заседнал начин на живот, това е ясно. Но не трябва да чакат да се появи жаждата. В дните, в които не тренирате, имате нужда от минимум 1,5 литра течност на ден. И когато започнете да изразходвате енергия, да се потите, нуждите ви от вода растат и достигат средно до 1,8 литра. Адекватни напитки са водата, соковете за спортисти без захар, плодовите сокове и студените чайове.

Вярно ли е, че алкохолът прави така, че постигнатото със спорт се изпарява?
Въпреки, че няма нищо по хубаво от студена биричка след натоварена тренировка, е по-добре тя да бъде без алкохол. Алкохолът стимулира отделянето на урина и с това не помага много точно в момента, когато имаме нужда от всички течности в организма ни. На всичкото отгоре, алкохолът понижава много нивата на тестостерон, хормон особено важен за възстановяването на мускулите. Безалкохолната бира от своя страна има куп положителни качества, внася в организма въглехидрати, витамин В, фосфор, магнезий, калций, калий, силиций...

Подобрява ли кофеинът полезното действие на трениращите?
Кофеинът стимулира нервната система и функционира като „будилник" за тялото. За спортистите е интересна неговата функция за активиране на обмяната на мазнини. Превръщането на мазнините в свободни мастни киселини може да функционира с помощта на кофеина само, ако той се приема без захар (в кафето). Важное, че голямата концентрация на кофеин увеличава нуждите от уриниране, което от своя страна може да провокира обезводняване и загуба на минерали.

До какво води тренировката на празен стомах?
Когато нямаш нищо в стомаха, разполагаш с много малко гликоген, като средство за производство на енергия, както и с малко захар в кръвта. В такъв момент тялото започва да използва широко свободните мастни киселини и топенето на мазнини се засилва. Въпреки всичко, този трик е подходящ само за добре тренирани спортисти и функционира, когато се прави еднократно, подкрепен от добра хидратация.

Ключови думи:
Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Още по темата
Спазвате ли диета в момента?