Новата колекция на модна къща "Марк Кейн” бе представена официално снощи в новооткрития бутик на марката в София.

Кой е Марк Кейн?

Той е италиански дизайнер на висша мода с американски паспорт. Като всеки човек и той има своите страсти - добре облечените жени и бързите коли. Достига до най-доброто, но това му коства живота – умира в катастрофа със своето ферари на магистрала между Модена и Болония. Историята щеше да е много трагична, ако беше истина. Всъщност е моден мит, целящ популяризиране на марката.

Защо са нужни митове на модата?

Когато личността на един човек е забулена в мистерия, той става още по-интересен за околните. Историята за Марк Кейн предизвиква любопитство, а то е черта от характера, водела човека през различните етапи на еволюцията му. През 70-те години митът е измислен от Хелмут Шлотерер – бащата на компанията, докато живеел в Италия. Това се оказва по-лесния начин да пробие в средата на стилните дрехи и красивите модели. По това време Германия не е център на модата. Та тя дори периферия не е. Но с един моден мит, с една загадъчна личност нещата могат лесно да е променят.

„Марк Кейн” и перпетуум мобилето

Хелмут Шлотерер не следва правила и тенденции, защото в неговата библиотека конституция на модата няма. Единственото, което определя като водещо, е сутрин, когато човек излезе от вкъщи, да не е гол. Аутфитите на „Марк Кейн” са шик, стилни, а хората се чувстват комфортно в тях. Новости се появяват целогодишно, като темите винаги са различни. Ако принтове с цветя присъстват в едната тема, то следващата е по-семпла или с минималистични принтове.
Ако мистерията и любопитството са задвижили марката в началото, то сега я движи креативността на дизайнерите.