Гренвил, френската провинция Нормандия. На 21 януари 1905 година тук проплаква  едно бебе. Родителите му го наричат Кристиан. Малко хора се вълнуват от събитието. Години по-късно целият свят го познава. Той не е обикновен Кристиан – той е Кристиан Диор.

Като дете мечтаел да стане архитект. Но родителите му имали други планове за него - изпратили го да учи политически науки. Само че талантът е като пожар в гората – не можеш лесно да го потушиш нито с литри вода, нито със скучни юридически термини.

Тежките и бедни години принуждават Кристиан да продава своите модни скици на различни модни къщи почти на безценица. Модното DIOR царство настъпва заедно с друго важно историческо събитие - Втората световна война. За първи път се организира серийно производство на модни дрехи. Дотогава повечето дизайнери работели само и единствено за богатите и платежоспособните. Масовият потребител изобщо не се вписвал във високите изисквания на дизайнерите.

Кристиан дава на модата нова посока. Още с първата си колекция „Нов изглед”, която представя в Париж през 1947 г., той показва, че това изкуство може да е общодостъпно.

„Най-страстните ми и пламенни връзки са с моите рокли”

Какво е различното на Диор? Още първите му модели правят впечатление с тънка талия. Диор обожава роклите и полите. Те са неговата страст, въздухът, който диша, за да сътвори поредния шедьовър, пламъкът на съществуването му. Затова не е чудно, че роклите са тези, с които той има най-дълги и чувствени връзки. Създава ги като „ефимерни късчета архитектура, предназначени за възхвала на пропорциите на женското тяло”.

При Диор всичко се случва бързо - бързо стартира в модния свят и бързо изгражда своята малка (бързо станала голяма) модна империя. 10 години са му достатъчни, за да наложи своята марка. Но успехът и славата не променят характера му. Скромен в детството и в студентските си години, той остава такъв и когато жените по цял свят изговарят името му като мантра. Той рядко излиза пред публика, дори само за да се поклони в края на ревютата си.

„Парфюмът на една жена говори за нея повече, отколкото почеркът й”

Жените го вдъхновяват. Мечтае с дрехите си да направи всички от нежния пол не само по-красиви, но и по-щастливи. Марлене Дитрих, Ава Гарднър и Ева Перон – големи имена, които стават още по-големи, появявайки се на светски събития с тоалети от Диор.

Решени да достави удоволствие за всички сетива, от дизайнерската къща не се ограничават само с дрехите. А каква друга по-подходяща асоциация за женския свят от аромата? Дизайнерите разработват различни парфюми -  дръзки и сладки, екзотични, плодови, с цветни нотки, с втъкани композиции от бергамот, амбър, ванилия, пачули, мандарина, смокиня, жасмин, момина сълза и горски мъх. По цял свят жените пръскат китките и деколтетата си с Addict, Pure Poison, Hypnotic Poison, J’adore, Dune, Miss Dior и други.



В редиците на модната Dior армия влизат още маркови слънчеви очила, обувки, ботуши, чанти, колани, телефони. Очилата обикновено са големи, с овални форми и рамки, декорирани с допълнителни метални елементи. През 2009 г. от модната къща пускат и колекция мобилни телефони, която носи красивото име Dior Sapphire. Те са в класически цветове – сребристо, червено, черно и бяло с розово, като корпусът на апаратите е украсен с геометрични кристални фигура. Чантите са с изчистени линии - за красивата и елегантна жена.

Шоуто, което подготвят от Dior всяка година, за да представят моделите си от висшата мода, всеки път успява да изненада модните ктирици и гостите и да ги остави без дъх. По подиумите се разхождат жени цветя, модели с високи и ексцентрични токчета, шумолят метри шифон в различни цветове. В колекцията пролет-лято 2012 на модна къща Dior преобладават класическите цветове - бяло, черно и червено. Моделите са със силно романтично излъчване - дълги рокли, ефирни и леки материи, много дантели и рюшове. Глезените са обгърнати множество тънки каишки на сандали с високи токове. Кройките са елегантни и романтични - създават едно истиснко усещане за жена.