.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Магнезий: 10 доказани ползи за здравето

Станимир Михов | преди 25 седмици
Магнезий
Магнезият е един от най-значимите елементи в човешкото тяло

Всекидневният прием на витамини и минерали е от естествено значение, за да може тялото ни да функционира правилно, като съвкупност от системи и процеси. Магнезият е един от най-значимите елементи в човешкото тяло и именно той е минералът, за който се смята, че участва в най-много ензимни реакции. Фитнес инструкторът Станимир Михов представя 10 доказани ползи за здравето, признаци на дефицит и богати на магнезий храни.

Магнезий – какво представлява?

Магнезият е минерал, който е от решаващо значение за човешкото тяло. Той е четвъртият най-разпространен минерал и кофактор за над 300 ензимни системи, влияещи върху функцията на мускулите и нервите, контрола на кръвната захар, регулирането на кръвното налягане и др. В тялото общо има около 25 гр. магнезий. По-голямата част от тях са в костите, една четвърт в мускулите, а останалата част се разпределя поравно в мозъка и другите ключови органи като сърцето, черния дроб и бъбреците. Тъй като тялото няма запаси от магнезий, трябва ежедневно да се приемат храни, богати на веществото.

Магнезий

Топ 10 здравословни ползи от приема на магнезий:

1. Участва в редица жизненоважни процеси в тялото

Магнезият е важен елемент за много от функциите в организма. Неговата основна роля обаче е да се грижи за равновесието на нервната и мускулната система. За да избегнете умората и стреса, не трябва да лишавате тялото си от магнезий. Той помага при разпределянето на сигналите на нервните клетки, при производството на белтъчини и за регулиране на сърдечния ритъм. Освен това магнезият регулира работата на стомашно-чревния тракт и именно поради тази причина се препоръчва за бебета, които страдат от колики. Други хора, които се нуждаят от повече магнезий, са бременните жени, кърмачките и възрастните хора. При физическа активност също трябва да се приема достатъчно от този важен елемент, защото при потенето се отделя значително количество от него. В действителност, той участва в повече от 600 процеса в тялото ни, включително:

- Създаване на енергия – Помага за превръщане на храната в енергия;

- Образуване на протеин – Помага за създаването на нови протеини от аминокиселини;

- Поддръжка на гена – Помага за създаване и възстановяване на ДНК и РНК;

- Мускулни движения – Част е от свиването и отпускането на мускулите;

- Регулиране на нервната система – Подпомага регулирането на невротрансмитерите, които изпращат съобщения през мозъка и нервната система.

2. Спомага за преодоляването на депресивни състояния

Магнезият играе важна роля за мозъчната функция и настроението, а ниските нива са свързани с повишен риск от депресия. Установено е, че хората под 65-годишна възраст с нисък прием на магнезий имат 22% по-голям риск от депресия. Някои експерти смятат, че ниското съдържание на магнезий в съвременната храна може да причини много случаи на депресия и психични заболявания.

Здравословното хранене побеждава депресиятаИскате здрава психика? Променете нездравословния начин на хранене

3. Понижава високото кръвно налягане

Високото кръвно налягане или хипертония е често срещано състояние, което засяга милиони хора по света. То принуждава сърцето ви да работи по-усилено, което може да натежи на сърдечния мускул и в крайна сметка да доведе до сърдечни заболявания. Запълването на ежедневието с храни, богати на магнезий, може да помогне за поддържане на кръвното налягане и да се подобри здравето на сърцето. Други естествени начини за понижаване на кръвното налягане включват яденето на богати на фибри храни, ограничаване на приема на натрий и приемане на повече омега-3 мастни киселини.

7 начина за сваляне на стреса и високото кръвно наляганеТези прости съвети могат да помогнат да се почувствате по-добре

4. Облекчава и намалява възпалението

Възпалението е нормална защитна реакция на тялото, предназначена да предпази организма от инфекции и наранявания. Хроничното възпаление, от друга страна, може действително да допринесе за здравословни проблеми и хронични заболявания. Ниските нива на магнезий са свързани с възпаление в редица изследвания. Едно проучване през 2014 г. например, установи, че ниският прием на жизненоважния минерал в кръвта е свързан с по-висока степен на скованост, крампи и болки в ставите. Не е изненадващо, че много храни с високо съдържание на магнезий съставляват списъка с най-добрите противовъзпалителни средства. Повечето от тези храни съдържат полезни антиоксиданти и фитонутриенти, които могат да помогнат да се запази възпалението.

Противовъзпалителни храниЦитрусови плодове, сьомга, зеленолистни зеленчуци и домати

5. Намалява болката при мигрена

Магнезият може да помогне за предотвратяване на главоболие. Мигренозните главоболия са болезнени и изтощаващи. Често се появява гадене, повръщане и чувствителност към светлина и шум. При голям брой хора, които страдат от мигрена се наблюдават признаци на недостиг на магнезий. Допълването с 1 грам магнезий осигурява по-бързо и ефективно освобождаване от остър мигренозен пристъп, отколкото обичайното лекарство. Освен това, богатите на магнезий храни могат да помогнат за намаляване на симптомите на главоболие.

Мигрената крие троен риск от тревожно разстройствоВзаимовръзката между заболяванията варира при мъжете и жените

6. Облекчава симптомите на ПМС

Предменструален синдром или ПМС са група симптоми, които се появяват при жени от една до две седмици преди менструацията. Симптомите могат да варират, но обикновено включват промени в настроението, наддаване на тегло, апетит към храна, задържане на вода, умора, раздразнителност, възпалени гърди и проблеми с храносмилането. Комбинация от магнезий и витамин В6 значително намалява симптомите на ПМС. Доказано е, че магнезият подобрява настроението, намалява задържането на вода и други симптоми при жени с ПМС.

Предменструалният синдром (ПМС) има депресивен ефект върху мозъка Повече не се чудете защо се чувствате така преди месечния цикъл

7. Подобрява качеството на съня

Ако страдате от безсъние, можете да помислите за увеличаване на приема на богати на магнезий храни. Той спомага за постигането на качествен сън и релаксация чрез много на брой механизми, един от който е деактивирането на адреналина. Дефицитът на магнезий е пряко свързан с безсънието. Приемането на магнезий намалява тежестта на безсънието, увеличава времето за сън и намалява времето, необходимо за заспиване. За постигане на максимални резултати, може да се комбинира с калций, етерични масла и корен от валериана.

Това е най-здравословната поза за качествен сън Ето как най-добре да спим, за да се събуждаме отпочинали на сутринта

8. Помага за по-здрави кости

Магнезият е важен при образуването, изграждането и поддържането на здрави кости. Той помага за усвояване на калция в костта и играе роля за активиране на витамин D в бъбреците, който също е от съществено значение за доброто здравословно състояние. Оптималният прием на магнезий е свързан с по-голяма костна плътност, подобрено образуване на костни кристали и по-нисък риск от остеопороза при жени след менопауза.

Упражненията за здрави костиПоредният коз в борбата с остеопорозата!

9. Увеличава издръжливостта по време на тренировка

По време на тренировка може да се нуждаете от 10-20% повече магнезий, отколкото когато почивате, в зависимост от изпълняваната дейност. Приемът на магнезий помага на вашите мускули да повишат потока на глюкоза (гориво) към тях и съдейства на тялото да се отърве от млечната киселина (страничен продукт от упражнение, което може да доведе до скованост и дори болка).

Това упражнение ще промени фигурата и живота ви До всички привърженици на пилатес тренировките – днес имаме удоволствието да споделим с вас упражнение, което ще повиши издръжливостта ви и не само.

10. Помага за по-добра памет и концентрация

Магнезият е от полза за вашата нервна система, като помага на тялото ви да регулира невротрансмитерите, които изпращат съобщения до мускулите и органите. Увеличаването на приема му подобрява паметта и дори може да помогне за намаляване на пропуските в нея, които стават все по-разпространени в напреднала възраст.

Следва продължение на съветите от фитнес инструктора Станимир Михов - вижте признаците на дефицит и богатите на магнезий храни:

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Какви оценки получава(х)те в училище?