Това, може би, се дължи на...

#Страхувате се да повдигнете въпроса
Въпреки че повечето от жените знаят, че рано или късно ще се наложи да повдигнат въпроса за бъдещето на кариерата си, страхът от отхвърляне на молбата им е бариерата, която им пречи да сторят това навреме. Именно поради този страх 1 на всеки 5 жени никога не се решава да направи първата крачка.

Ходът, който да предприемете: Подгответе се психически за срещата си с вашия шеф, като предварително си направите списък с основанията, които ще изложите пред него във връзка с вашето искане. Ако не сте сигурни напълно в себе си, може да репетирате пред огледало или с приятел, който да играе ролята на вашия шеф. Това ще ви вдъхне кураж и самоувереност непосредствено преди срещата.

#Не общувате достатъчно с прекия си ръководител 
Въздържате се от общуване с шефа си лично. Предпочитате виртуалните отношения посредством телефонни разговори или комуникация по мейл. Това поведение обаче не е във ваш интерес.

Ходът, който да предприемете: Престрашете се и си уговорете среща лице в лице с шефа си, за да обсъдите заедно някой от проектите, върху които работите. Използвайте подходящия момент, и в края на служебния разговор повдигнете и вашия личен проблем.

#Не сте избрали правилните приятели
Близо 20 на сто от работещите жени, анкетирани от LinkedIn, споделят, че общуват и влизат в приятелски отношения с неподходящи колеги, които често се явяват настоящи или бъдещи конкуренти.

Ходът, който да предприемете: Разширете кръга на интересите и запознанствата си, като общувате не само с колеги от вашия отдел, но и с такива от другите етажи на компанията. Старайте се да бъдете добре информирани за текущите дела и бъдещите планове във връзка с делата на вашето предприятие. Избягвайте прекалено близките отношения, нека те да бъдат по-скоро фиктивни.

#Чувствате се плахи и несигурни, когато е редно да споделяте своето мнение
При спор или нужда от излагане на противоположно мнение или лични идеи, вие се притеснявате да го направите. Не съумявате да убедите колегите и шефа си, че се развивате и усъвършенствате не само в областта на служебните си задължения, а изобщо. Повече от три четвърти от работодателите, анкетирани от Builder, споделят, че ценят високо собственото творческо и иновативно мислене и отношение към текущата работа.

Ходът, който да предприемете: Не считайте, че парадирате или засягате нечии интереси, излагайки и налагайки собственото си виждане при решаване на общи и служебни проблеми. А още по-малко се страхувайте, че някой от колегите ви би се изсмял на „глупавата” ви идея. Учете се от лидерите в изкуството, науката и живота. Понякога може да почерпите подходящи идеи, които ще ви бъдат от полза в общуването с екипа и ръководството на фирмата. Бъдете по-самоуверени в себе си и личните си възгледи.

#Попаднали сте в грешната компания
Понякога повишението ви е невъзможно поради съчетаването на различни неблагоприятни за вас обстоятелства и фактори. Попаднали сте на неподходящия за вашия темперамент характер на работа или пък в не най-добрия момент за вашето професионално развитие и повишение.

Ходът, който да предприемете: Имайки предвид повсеместното излизане от икономическата криза и нарасналият интерес на работодателите към наемане на млади, нови и способни кадри, не се стеснявайте да опитате късмета си, като смело се явите на интервю в други компании. Бъдете сигурни, че рано или късно ще попаднете на работодатели, които ще оценят вашите умения и способности, както и на компания, чийто предмет на дейност ще позволи на вашите умения да се проявят в пълния им блясък.