Макар и използването на усмихната емотиконка в бизнес мейлите да изглежда като добър начин да изглеждаме приятелски настроени, истината е, че създава негативно впечатление, сочи публикувано проучване в списание Journal Social Psychological and Personality Science.

Всъщност слагането на "усмивка" в края на съобщението поставя под съмнение компетентността на подателя. Освен това емотиконката не увеличава топлите чувства у получателя, което е реалната причина да бъде добавена.

Снимка: iStock

Проучването изследвало 500 участници от 29 страни, за да разберат как хората възприемали емотиконките в официални съобщения. По време на експериментите показвали работни мейли, като единия от тях съдържал усмихната емотикона. В сравнение с усмивки в личните съобщения, емотиконите в мейлите създали лошо първо впечатление и повлияли на това дали получателите биха поверили информация.

Изследването доказва и форма на сексизъм при изпозването на емотиконки. Макар и полът на изпратилите съобщението да е неизвестен, доброволците смятали, че е пратено от жена.

Засега можем да запазим усмихнатите емотикони само за личните съобщения (Messenger, Viber, WhatsApp) или за мейли към хората, с които сме работили и познаваме от дълго време. При първоначалния контакт е най-добре да се избегне използването на усмивка, независимо от пола и възрастта на получателя.