Адрияна Михайлова e експерт с над 15 години опит в сферата на публичните, маркетингови и корпоративни комуникации и e реализирала множество интегрирани стратегии и решения за различни проекти и компании. Адрияна координира комуникациите на "Визия за София" - инициатива на Столична община за създаване на споделена и дългосрочна стратегия за развитие на София и крайградските територии, която стъпва на анализ на данни за състоянието на средата в града и включването на различни заинтересовани страни в информиран диалог. Председател е на сдружението ГИД "Градски идеи и дизайн", което стои зад независимия проект за брандинг на София – #soСофия. Адрияна е участник в дискусионния панел "България тук и сега - устойчива екосистема за развитие на умения и иновации" на кариерното събитие за българи с опит в чужбина Кариерен Кошер. То ще се проведе на 4 септември в Интер Експо Център

Смяташ ли, че жените у нас получават шанс за равен старт в кариерата и равно заплащане?

Определено да. Искрено се надявам, че не съм заблудена от балона, в който живея, но сe чувствам обградена от хора, които идват от малки и големи градове, произхождат от различни семейства и успяват да намерят своето призвание в живота, независимо от пола. В много семейства, които познавам, майките и жените изкарват повече и са по-големи работохолици от своите половинки. Затова и смея да кажа, а и наблюденията ми показват, че в България всеки има равни шансове за развитие. Стига да е любопитен към света и да обича да работи!

Какво да очакваме от теб по време на панелната дискусия "България тук и сега – устойчива екосистема за развитие на умения и иновации"?

Заедно с останалите лектори в панела образуваме една разнообразна картинка – микс на хора от различни сектори, с различен опит. Надявам се заедно да успеем да докажем, че България има светло бъдеще, ако обединяваме сили, координираме идеи и работим в една посока. Като част от екипа на "Визия за София" ще говоря именно за това в панела, тъй като това е една от основните цели на инициативата ни – да координира развитието на града и стратегиите на различните заинтересовани страни. "Визия за София" има за цел да направи града ни по-добро място за живот и това може да стане, ако имаме обща, споделена и възприета от гражданите стратегия за развитието му. Разбира се, за да го постигнем, трябва и редовно да следим и актуализираме знанията си за града, за да знаем накъде вървим и как се развиваме, какво правим правилно и какво не. Ще се радвам в панела да поговорим за това - как средата у нас ще се развива, ако всички участват активно с личен пример – и община, и държава, и бизнеси, и граждани. 

Ти си експерт с над 15-годишен опит в сферата на публичните, маркетингови и корпоративни комуникации - преди като управляващ директор на Ogilvy Public Relations, а сега като комуникационен експерт на инициативата "Визия за София". Как стартира твоята кариера в комуникациите и какво винаги е било водещо за теб през годините?

Стартирах кариерата си на 19 г. в малка частна компания, която се занимаваше с търговия на горива. Занимавах се с маркетинг, макар още да имах доста бегла представа какво е това. (смее се) После натрупах малко опит в PR агенция, където работех за големи корпоративни брандове. Кандидатствах по обява за свободна позиция в PR екипа на БТК и имах късмета да ме изберат. Там прекарах 7 години и на шега винаги ще наричам БТК "компанията-майка". Имах шанса да участвам в комуникацията и планирането на много сериозни процеси като преструктуриране, старт на Vivatel, неколкократна смяна на собственици, ребрандиране, обединяване на БТК и Vivatel във VIVACOM. Заедно с колегите оформихме VIVACOM Fund като една от първите подобни платформи за социална отговорност у нас, развивах собственото пространство за култура и събития на телекома VIVACOM Art Hall. Общо взето натрупах много опит и разширих интересите си. После като управител на Ogilvy PR работих за много вдъхновяващи брандове като Absolut, IKEA, Storytel и не само. Никога в професионалния ми опит досега обаче не съм успявала да крия пристрастията си към проектите, които работят за развитието на средата у нас и това е било най-вдъхновяващо за мен. Може би така стигнах и до екипа на "Визия за София". 

В момента стартираш и собствена консултантска компания за градски комуникации и инициативи с бранда Win-Win. Лесно ли е човек да изгради собствен бранд?

Със сигурност не е лесно, но е интересно. Може да е клише, но мисля, че когато истински вярваш в една идея, можеш да я реализираш, защото успяваш да заразиш и хората, с които работиш. Затова реших, че в моето професионално развитие е дошъл моментът, в който трябва да работя само за идеи, в които истински вярвам и само за проекти, които развиват средата и я променят към добро. Така се роди брандът Win-Win. Екипът зад него ще се вълнува и ще работи за градски комуникации и инициативи, от които всички печелят – и бизнесът, и средата, и градът.

Председател си на сдружението, което стои зад #soСофия - независимия проект за брандинг на София. Как да бъдеш добър екипен играч? Как се привличат талантливи хора, които да застанат зад проекта ти?

Талантливите хора се привличат най-лесно с добри идеи, с цел и със смисъл. Стартирахме #soSofia на шега преди около 5 години, когато си говорих с няколко приятели – дизайнери, че София няма сувенири и брандинг, който истински да харесваме, и решихме да предложим нашата визия за сувенири на София. Когато се роди идеята те да се казват #soSofia, проектът се разви като по-голяма платформа, в която всеки може да сподели своята позитивна гледна точка за града. Започнахме да правим видеа, да разказваме истории, да показваме различни перспективи за София. Щастлива съм, че продължаваме да развиваме този проект вече пет години благодарение на екипа, който вярва в идеята, без да я комерсиализираме. Затова и сувенирите ни са търсени и разширяваме портфолиото, а в Инстаграм има над 31 500 вдъхновяващи снимки от българи и всякакви чужденци, които споделят своята гледна точка какво е #soSofia със света!

Защо предпочете България пред чужбина за развитие на кариерата си?

Завърших немска гимназия през 2002 г. и по-малко от 10% от целия ми випуск остана в България, всички заминаха да учат навън. Най-важните решения в живота за мен винаги са били емоционални. Винаги съм била на мнение, че в България има страшно много работа и някой трябва да я върши. Аз се чувствам добре в средата си, намерила съм посоката си за развитие, винаги има какво да науча и продължавам да срещам нови предизвикателства, но пък плувам в свои води и смятам, че нося отговорност да използвам знанията и опита си, за да се развива средата у нас към добро. 

Кои са най-вдъхновяващите и мотивиращите хора за теб?

Най-вдъхновяващите и мотивиращи хора за мен са хората, които са ми гласували доверие да направим нещо ново и различно заедно. Не мога да ги изредя, защото ще пропусна някой и няма да е честно, но ще спомена екипът на "Визия за София", с който работим заедно от две години в денонощна комуникация, минахме през един ужасно дълъг, сложен и неповторим процес и вече сме като семейство. Родителите ми винаги са успявали да ме вдъхновят и да ме мотивират, като са ми давали правилна насока, но са ми давали най-вече и свобода да се развивам както искам. Мъжът ми мe мотивира да бъда по-добра. Той ми е опора и понеже знае страшно много, успява ежедневно да ме вдъхновява да уча повече и аз! 

Качествената работа изисква качествена почивка. Ти как успяваш да си починеш добре от работата?

Почивам лятото, когато всеки уикенд ходим някъде – море, планина, палатки, природа. Така се откъсвам и отпускам най-добре. Зимата съм в постоянен екшън и по-рядко мърдам от града, но пък тогава е времето за повече виждане с приятели, музика и парти. 

Ако и вие вярвате, че България е мястото, на което искате да се развивате не пропускайте да се регистрирате бързо и безплатно, за да можете да участвате в Кариерен Кошер 2019.

bTV и LadyZone.bg са основни медийни партньори на Кариерен кошер 2019.