Споделяме 4 основни правила, които да спазвате, за да направите добро впечатление и да сложите всички шансове на своя страна.

#Бъдете учтива с административния асистент

Когато прекрачваме праха на даден офис сграда искаме да изглеждаме уверени, силни, непобедими. Желание, което води и до арогантно отношение към служителите на компания, които са тук, за да ни помогнат да стигнем там, накъдето сме се запътили. Излишно е да бъдем груби с тях. Причината? Освен че те не са отговорни за личното ни напрежение, те са и "най-добрите приятели" на високите кадри, които със сигурност ще питат за вас, след като интервюто за работа приключи. Затова - внимавайте. Добрият подход е винаги правилният избор. 

#Адаптирайте се спрямо комуникативния стил на събеседника

Преди дадено работни интервю си казвам: "Ще бъда вярна на себе си." Да, но е добре да го правим съобразявайки се с нагласата и стила на събеседника. Много често работните интервюта не протичат добре, защото хората се разминават чисто поведенчески. Ако човекът пред вас е енергичен, бъдете и вие. И обратното - в случай, че лицето е спокойно, не бъдете превъзбудена. 

#Водете разговора

Добре е да усетите стила на събеседника, но не бъдете пасивна, поклащайки глава и отговаряйки с еднообразни "да" и "не". В първите минути на срещата, още докато се ръкувате, може да кажете: "много бих искала да ви покажа това и това (свързано с вашата дейност), а след това ще говори по същество." Не се страхувайте да поведете разговора в правилната посока. Тази, която ще ви осигури успех. 

#Интересувайте се от професионалния път на другия 

По време на работно интервю говорим основно за себе си. Естествен ход на разговора, на който е важно да акцентираме върху своите качества и умения в дадения бранш. Да, но е добре да се заинтересуваме и от лицето, което е пред нас. Как е започнал в компания? Какви са били предизвикателствата, които е превъзмогнал, за да стигне на актуалната му позиция? и др. 

Това не само ще ви донесе допълнителни точки, но и ще направите добро впечатление в другия. Разчупвайки по този начин разговора, вие събуждате в него човешката страна, която след срещата ще иска да научи повече за вас. Следователно шансовете за второ интервю се увеличават.