Когато през 2012 г. компанията „Дисни“ купи „Lucasfilm“, на всички ни беше ясно, че предстои нова ера в света на „Междузвездни войни“. Космическата сага, която ни пренася преди много години в една далечна галактика, започна да се разраства с бързи темпове. Резултатите обаче не бяха това, което „Дисни“ очакваха. Новата трилогия не се представи на нивото на старите филми, а през 2018 г. предисторията на Хан Соло се превърна в един от най-големите провали в киното. На всички ни изглеждаше, че „Дисни“ ще преосмислят идеята си всяка година да ни заливат с нови филми и сериали за вселената, създадена от Джордж Лукас. За добро или за зло, в критичния момент един нов герой се притече на помощ на поредицата. Той е висок само 40 см, досега не е казал и една дума, но вече е най-желаният коледен подарък на света. Предполагаме, че вече сте чували за него, но ако не сте, време е да се запознаете с Грогу.

Кадър от епизод на "Мандалорецът"
Снимка: imdb.com

В края на миналата година „Дисни“ пуснаха нова стрийминг платформа и едно от първите оригинални предложения на нея беше сериалът „Мандалорецът“, който разказва за трогателните отношения между смъртоносен ловец на глави и най-сладкото същество, показвано някога по телевизията.

Снимка: imdb.com

Моментално след премиерата си на 12 ноември 2019 г. сериалът „Мандалорецът“ стана най-популярният нов сериал и успя да привлече милиони потребители към новата платформа. И до днес това остава най-гледаното заглавие, изпреварвайки многократно всички конкуренти. А от всичко в сериала, феновете най-много се радват на малкия Грогу, който получи прозвището „бебе Йода“.

Макар да е на около 50 години, симпатичният Грогу е още дете. Той принадлежи към мистериозната раса, представител на която е легендарният майстор джедай Йода. Тези извънземни живеят векове и когато срещаме Йода в оригиналната трилогия, той е на близо 900 години.

Всъщност славата не бебето многократно превъзхожда славата на самия сериал. По тази причина се счита, че Грогу е най-успешният персонаж на Дисни и един от най-популярните в света на „Междузвездни войни“. Неотдавна в сериала стана ясна и историята на малкото същество. Оказа се, че Грогу се е обучавал за джедай и е един от малкото оцелели, когато Дарт Вейдър напада храма в края на „Отмъщението на ситите“.

Кадър от епизод на "Мандалорецът"
Снимка: imdb.com

Истинският Грогу е роботизирана кукла, чиято изработка е струвала на студиото 5 милиона долара. Съвсем малко от сцените с него са компютърна анимация, което допълнително засилва любовта на почитателите към бебето. Създателите на сериала отчитат като едно от най-добрите си решения това да не правят Грогу изцяло компютърна анимация.

През годините почитателите на „Междузвездни войни“ се разделиха на лагери – едни харесват новите трилогии, други искрено ги мразят. Но почти всички са влюбени в малкия Грогу, включително хора, които нямат представа от света на поредицата.

Малък фен на "Междузвездни войни", облечен като бебе Йода.
Снимка: Getty Images

Преди време журналистът Антъни Брезникан от „Vanity Fair“ написа:

Във време, в което обществото е разделено по почти всяка тема, изглежда има единодушно обожание към едно мъничко извънземно същество.

Всъщност „Дисни“ допуснаха само една грешка, свързана с Грогу – не реагираха достатъчно бързо, за да създадат играчки с лицето на бебето. В края на 2019 г. най-търсеният подарък за Коледа е кукла „бебе Йода“, но такова няма на пазара. Това беше пропуск за милиони на компанията. Тази година обаче този пропуск е поправен и играчките Григу вече са най-търсеният продукт на "Дисни".

Актрисата Упи Голдбърд изглежда също е почитател на "бебето Йода"
Снимка: Getty Images

И освен че успя да спечели милиарди за „Дисни“ и да направи сравнително нискобюджетния „Мандалорецът“ по-популярен от последната трилогия, която струва на студиото близо милиард долара, Грогу постигна и друго – събуди наново интереса на хората към вселената на „Междузвездни войни“. А „Дисни“ няма да са „Дисни“, ако не се възползват максимално от това.

Снимка: Getty Images

Тази седмица стана ясно, че компанията планира нови филми и цели 10 нови сериала в научнофантастичната вселена. Дано обаче вече са разбрали, че огромният бюджет и шумната рекламна кампания никога няма да са толкова добро средство за популяризиране на филма, колкото вълнуващата история и интересните персонажи. Това е, което направи оригиналните филми популярни, това направи и „Мандалорецът“ успешен, но е нещо, което осезателно липсва в света на „Междузвездни войни“ през последните няколко години.