В условията на онлайн обучение и продължителен престой у дома, правилата за движението по пътищата се оказват позабравени от най-малките ученици. Това споделят начални педагози от 40-те училища в страната, които през ноември се включиха в образователната кампания „Пресичам безопасно с TEDI”.

Второто издание на инициативата беше с разширен обхват – освен деца от София, Пловдив, Варна, Бургас, Ловеч и Велинград тази година за първи път се присъединиха и ученици от първи до трети клас от Русе, Стара Загора, Хасково и Благоевград. Интерес проявиха и много други учебни заведения от населени места в страната, извън първоначално предвидените. До момента в кампанията през ноември са участвали над 15 000 ученици, като се очаква техният брой да нарасне поради забавянията, причинени от периодите на дистанционно обучение.

Дечица от СУ "Васил Левски", Велинград

Виртуалният урок, с който мечето TEDI помага на децата по достъпен и атрактивен за тях начин да допълнят и обогатят знанията си по пътна безопасност, е разработен в три части. Те представят трите роли на децата като участници в движението по пътищата – пешеходци, пътници (в лек автомобил) и водачи (на велосипеди и тротинетки). Ситуациите са представени с нагледни примери на правилно и грешно поведение, с участието на български деца и обяснени от инспектори от МВР – пътна полиция. Урокът е последван от тест за проверка на знанията, както и допълнителни творчески занимания и прилагане на новата информация в реална градска среда и на училищните полигони.

Преподавателите споделят, че по време на урока децата задават много въпроси и споделят ситуации от своя опит, което показва, че вниманието им е ангажирано и добре осмислят получената нова информация. Учениците в тази възраст имат развито нагледно образно мислене, затова, според тях, подходът с визуални демонстрации от деца на същата възраст носи много добър резултат за възприемането на знанията.

Малчуган от 22 СЕУ "Г.С. Раковски", София

Институционална подкрепа на проекта за втора поредна година бе оказана от Министерство на образованието и науката и от Министерство на вътрешните работи – пътна полиция. Експерти от двете министерства участват в целия процес – от разработването на материалите до координация и съдействие в процеса на реализация, съвместно с инициатора на кампанията „Тимбарк България“.

Мечето TEDI кани всички деца, които искат да бъдат по-уверени на пътя, да гледат видео материалите на presicham-s.tedi.bg, а след това да попълнят теста, с който да проверят своите знания.

„Радостни сме, че отново получаваме сърдечни и позитивни отзиви от училищата – темата е важна за децата и ги вълнува, а заниманията преминават с активно участие и засилен интерес от тяхна страна. Мечето TEDI ще продължи да бъде верен приятел и съветник на децата за тяхната безопасност на пътя“, каза Савина Паликарева, маркетинг мениджър на „Тимбарк България“.

Компанията дългогодишно развива партньорски програми с образователни институции и осъществява различни инициативи в полза на общността, като фокус е грижата за децата и насърчаването на спорта и активния начин на живот.

За TEDI

Продуктовата линия детски нектари и сокове TEDI е лансирана на българския пазар през 2006 година и оттогава е сред най-предпочитаните напитки както от децата, така и от техните майки заради високото си качество и добър вкус. През 2012 година рецептата е подобрена с добавяне на мед.

Брандът TEDI е добре познат на пазара с висококачествените си морковени нектари, но включва още и 100% сок от ябълки, плодови напитки за по-големите и мус със 100% плодово съдържание под формата на пюре. Продуктите TEDI съдържат витамини А и C, които са изключително полезни за детския организъм и се произвеждат по най-модерна бутилираща технология с ниска пастьоризация, която запазва всички полезни вещества.

Симпатичното мече TEDI, популярният герой на марката, е любимо на децата със своята енергична, весела и забавна натура. TEDI се появява не само в рекламите и на етикетите на продуктите, но и на различни събития на живо, където предпочитаното му занимание е да играе и общува с малчуганите.