.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Как да се хранят децата през учебната година за тонус и добра памет

д-р Вергиния Николова | преди 2 години
За децата трябва да има всичко – хляб, месо, масло, мляко, риба, сирене, плодове, зеленчуци, ядки, топло приготвена храна и десерти

В началото на учебната година децата са здрави, спокойни и с желание за учене. За да се запазят здравето, тонусът и паметта без необходимост от стимулиращи напитки, учениците се нуждаят от разнообразна по сътав храна. Майката или бащата може да си позволяват разтоворващи дни на плодове и соковете от тях; да се ограничават от масло, мляко, тестени изделия, но за децата трябва да има всичко – хляб, месо, масло, мляко, риба, сирене, плодове, зеленчуци, ядки, топло приготвена храна и десерти.  

Важно е да се създаде режим за ранно лягане и ставане по едно и също време, така че детето да има поне 50 минути преди излизане за училище. Така ще разполага с време за тоалет, да си оправи леглото, да закуси спокойно и да излезе навреме за училище. Дрехите и чантата, ако се приготвят от вечерта, ще се намали и нервниченето сутрин.

Какво да сложим в ученическата чанта за ядене в междучасието

1. Опаковка стафиди или други сушени плодове

2. Опаковка обелени тиквени семки или други ядки

3.  Банан, ябълка, по-твърда круша

Храни, които стимулират мозъчната дейност и подобряват паметта, трябва да присъстват ежедневно в ученическото меню у дома. Гроздето повишава нивото на хормона допамин, който подобрява паметта. Чепка черно грозде за вечерен десерт ще помогне да се справи детето по-бързо с научаването на уроците. Соковете от черни боровинки, арония, касис са чудесни за поддържане на здрави очи. Омлетът е прекрасна закуска за мозъка. Паста със спанак и пармезан защитава мозъчните клетки от разрушаване и укрепват зрението, заради съдържанието на лутеин в спанака. Мазните риби - сьомга, скумрия, съдържат йод и полезните ненаситени мастни киселини омега-3, необходими за нормалното функциониране на нервната система.

Още видове ястия за тонус и дорба памет през учебната година може да научите от аудиозаписа, публикуван в началото.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите