.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

5 мита опасни за сърцето

д-р Вергиния Николова | преди 1 година
Какво може всеки да направи сам за себе си и здравето на своето сърце

Фокусирането върху здравословния стил на живот помага в борбата със сърдечно-съдовите заболявания. 80% от тях са предотвартими с много прости мерки - повече движение, правилна диета и без цигарен дим. Ето 5 мита, които са опасни за сърцето:

Първи мит

Аз съм твърде млад за да страдам от сърце. Да обаче, нездравословният стил на живот води до високо кръвно налягане, затлъстяване и диабет тип 2 още в младежка възраст. Сама по себе си  младостта не е бариера за сърдечните заболявания.

Вторият мит

Аз ще разбера, ако имам високо кръвно налягане и ще предприема мерки. Да, но не е точно така. Най-често хипертонията се развива без симптоми и при случайни или профилактични прегледи се установява високото кръвно налягане. А хипертонията върви ръка за ръка с високия холестерол, запушване на коронариите и сърдечния инфаркт.

Третият мит

Аз взимам лекарства срещу високата кръвна захар и няма опасност от увреждане на сърцето. Рисковите фактори, които са довели до диабет са рискови фактори и за сърдечно-съдовите заболявания , затова освен лекарствата са нужни диета, физическа активност и спиране на тютюнопушенето.

Четвърти мит

Трябва да спра с физическата активност, защото прекарах инфаркт. Обратното е – хора, които правят умерени упражнения след сърдечна атака, повишават шансовете си за по-дълъг живот след инфаркта в сравнение с тези, които съзнателно се щадят от движения.  

Пети мит

Имам поначало учестен пулс. Малките вариации в честота на сърдечния ритъм по време на физическо натоварване или емоционално вълнение се считат за норма. Неритмичното биене, прескачането на сърцето в повечето случаи е безвредно, но когато се задържи за по-дълъг период от време може да увреди сърцето и да изисква лечение.

Всеки трябва да поддържа сърцето си здраво. Една от препоръките е да се спортува по 30 минути 5 пъти в седмицата. Съветите за промяна в храненето са: 2 пъти в седмицата да се консумира риба; вместо сосове да се използват подправки; да се предпочита месо без кожата и тлъстината – печено или варено. Няма ограничения в консумацията на зеленчуци и плодове.

Още съвети за здраво сърце може да научите от аудиозаписа, публикуван в началото. Това е целият разговор, излъчен в ефира на bTVRadio на 29 септември 2015 г. в предаването "За София" по повод на Световния ден на сърцето.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите