.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Есенно хранене за добра форма

д-р Вергиния Николова | преди 2 години
Снимка:Thinkstock/Getty Images
Моркови, червено цвекло, зеле, тиква, сладки картофи, ядки, супи и още…

Ако сте с повишен апетит през есента, не си позволявате да похапвате повече, защото носите по-широки връхни дрехи. Контролът на вашето тегло е в собствените ви ръце. Няма хора, които силно да са искали да поддържат нормално тегло и да не са го постигнали. Начините да имате добра фигура са два. Първият е да изгаряте поетите или складирани мазнини чрез физическо натоварване, а другият по-масово практикуван е чрез ограничаване на консумацията на калорични храни.

Ето основните здравословните храни, които ще ви помогнат да запазите добра фигура през есента:

Трицветната салата от моркови, червено цвекло и зеле, овкусени със зехтин, е любимата есенна салата за всички вкусове. Освен че ще ви създаде чувство на ситост, тази тройна витаминозна комбинация ще ви осигури превенция срещу респираторните инфекции през студените месеци.

Ако обичате картофи и не искате да напълнеете, варете си сладки картофи в комбинация с маслини, лук и копър. Не толкова картофите увеличават теглото, колкото добавените към тях сосове, масло, бекон и майонеза. Специално сладките картофи са добър избор и за хора с повишена кръвна захар, тъй като са с нисък гликемичен индекс. Това означава, че въглехидратите им се освобождават по-бавно, а това не води до скок в нивото на кръвната захар.

Ако искате да поддържате нормално тегло, наблегнете на супите (картофена, тиквена, лучена). Те ще ви създадат чувство за топлина, без да изпитвате нужда от допълнителни калории чрез консумация на захарни изделия.

В следобедните часове  яжте ядки - орехи, бадеми, лешници, тиквени или слънчогледови семки, но не повече от 100 г на ден, поради високата им калоричност.

Изяждайте по една ябълка или круша всеки ден, за понижаване на холестерола, за регулиране обяната на веществата и по-бърз пасаж на червата. Жълто, оранжево и червено обагрените плодове и зеленчуци са богати на естествени витамини за укрепване на имунната система. Колкото по-колоритни са хранителните продукти, толкова по-полезни са те за здравето.

Свързани статии

Есенен колорит в един плод В свеж вид, в салати, крушов шейк с банани, десерти с круши

 

Точното време да ядем плодовеДостатъчно е да се изядат 5-10 зърна грозде или една ябълка, но всеки ден

 

Не забравяйте за нуждите от витамин CПресните сокове от плодове и зеленчуци са най-подходящият източник на витамин С за организма

 

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите