Списание „9 месеца” стартира инициативата „Бебе на града”, чиято мисия е да насочи вниманието на обществеността към демографския проблем, за да се стимулира раждаемостта на регионално ниво. Първото дете, родено на празника на конкретния град, ще бъде избрано за „Бебе на града”. Официалната част на събитието ще започне с церемония по орисването на новороденото от кмета на града. Кампанията ще продължи съобразно с празничната програма на града, където ще бъде обявено кое е бебето и какво се е случило на церемонията по орисването.


Инициативата подкрепи водещата на прогнозата за времето на bTV Станислава Цалова, която наскоро стана майка, както и Магдалена Костова, началник отдел „Демографска статистика и регионални данни” към НСИ, която представи актуални статистически данни по време на специална пресконференция.

Начало на кампанията „Бебе на града” – Варна 2014

На 15 август във Варна стартира за първи път кампанията „Бебе на града”. Кметът на Варна ще ориса бебето в съответното болнично заведение, където е родено бебето в 17:00 ч.

Междувременно в Морската градина до Пантеона от 10:00 до 18:00 ч. екипът на списание „9 месеца” ще постави кутия, където гражданите могат да отправят своите пожелания към бебето на града и семейството му.

Градове по дати на провеждане:

•    Варна, 15 август 2014 г.
•    Пловдив, 6 септември 2014 г.
•    София, 17 септември 2014 г.
•    Стара Загора, 5 октомври 2014 г.
•    Бургас, 6 декември 2014 г.
•    Велико Търново, 22 март 2015 г.
•    Русе, 6 май 2015 г.
•    Плевен, 15 май 2015 г.
•    Благоевград, 24 май 2015 г.

"Знаете колко тревожна е демографската статистика в България през последните години. За този проблем се говори твърде малко. Затова създадохме проекта „Бебе на града”, за да насочим обществения поглед към случващото се на местно ниво. Медиите в съвременния свят не просто информират обществеността. Тяхната роля е да проблематизират, да поставят правилните въпроси, за да може всички ние, цялото общество, да дадем отговори. Кампанията цели да предизвика дебат, който да доведе до реални стратегии за повишаване на раждаемостта в страната.                       В забързаното ежедневие понякога сякаш не ни остава време да се замислим за най-важното – нашето семейство. Като че ли винаги намираме оправдание, че сега не е моментът, че решението за поколение зависи от външни фактори, от икономическата обстановка. Но желанието за дете е и емоционален акт. Затова нека първото родено дете на празника на всеки град да напомни на всички колко голямо е щастието да бъдеш родител. Нека поне за няколко мига да забравим проблемите и да си припомним радостта, която даряват децата”, призовава Христина Николова, издател на списание „9 месеца” и инициатор на кампанията „Бебе на града”.