Проучване, осъществено от експерти в модата, показва, че размерите на дрехи в магазините не означават нищо. Зависимост от бранда са остановени до 8 см разлика в кройките от един размер.  

Факт, чието обяснение е повече икономическо, отколкото модно. Изправени пред тази модна мистерия, специалисти от френското издание “60 millions de consommateurs” (60 милиона потребители) се заеха с този въпрос, сравнявайки няколко модела дънки и ризи (размер 40) от различни марки. Изводите са впечатляващи.

Те установиха до 4 см разлика при дънките и до 8 см при ризите. В тази връзка се питаме, защо световните марки не стандартизират номерацията на дрехи!? Отговорът е, че "всяка една марка има свои собствени виждания за женския силует и работи с определени таблици с размери и номерация на дрехи и обувки".

С други думи, всяка марка таргетира определена потребителска група. От друга страна, учените установиха, че през последните няколко години женският силует се е видоизменил и съвременната дама е по-едра от преди. Следователно, в желанието си да не накърняват женските его и самочувствие, брандовете прилагат техники, така че "жената днес" да се чувства красива и привлекателна. Тактика, която работи на психическа основа.

Замислете се. Има логика – когато една жена се чувства красива и елегантна, тя е склонна да се грижи повече за външния си вид. Ерго, пазарува повече.

За съжаление, тази тенденция има и своите лоши страни. Сблъсквайки се с тези неяснота на модния пазар, повечето от нас свеждат броя шопинг дестинации до минимум. С времето копуваме все по-малко и от едни и същи марки, тъй като знаем, че ако се усмелим да разнообразим гардероба си с дреха от друг магазин, без да я пробваме, рисукваме да отидем отново, за да върнем артикула.

Това е илюзията на съвременната модна индустрия. Да, някои от нас могат да приемат това като чиста манипулация, но тя работи. В крайна сметка, всеки потребител решава сам за себе си, колко време ще отделя за външния си вид. Както се казва – "в модата няма правила". От любов към играта, правилата са разнородни и всеки е свободен да участва – стига да поиска.