Двама българи са сред шестимата победители в световния конкурс на компанията Кока-Кола „Сладко предизвикателство”. Радостина, на 26 г., и Янислав, на 27 г., спечелиха 20 000 долара в конкурса, в който участват общо 1309 души от цял свят.

Конкурсът стартира през август 2017 г. като предизвика хора от цял свят да разкажат писмено и с видеа любими и изпитани методи за естествено подслаждане на храни и напитки в своите култури, общности или семейства. Целта на надпреварата е да разшири търсенето на иновативни идеи за натурални подсладители като част от стратегията на компанията Кока-Кола да предлага все повече напитки с намалено или никакво съдържание на захар и калории.

Проектът, с който Радостина и Янислав спечелиха 20 000 щатски долара, разказва вдъхновяваща история за малко познатия, но богат на естествена сладост рожков. Двамата са братовчеди и имат много общи спомени, като някои от забавните им семейни истории са свързани с това интересно растение.

За първи път двамата откриват сладкия вкус на рожкова на остров Кипър, където гостуват на свои роднини:

„Всяко лято успявахме да сложим малко в раницата на път към България. Човек запаметява места, аромати, вкусове. Нали знаете как, помирисвайки цвете, веднага може да се пренесете на мястото, където сте усетили аромата за пръв път, и сякаш ви побиват приятни тръпки? За нас така беше с рожкова. Напомняше ни за дългите и безгрижни лета на острова на Афродита. Ето тази история решихме да разкажем на целия свят”, обяснява Радостина мотивите да се включат в състезанието.

„Работя в София, но през лятото се връщам в Пловдив за месец, за да помагам на родителите и семейството си, които отглеждат лозови насаждения. Може би тази малка подробност - да познаваш отблизо земеделието и усилията, които човек трябва да полага в тази сфера, ми даде допълнителна амбиция при подготвянето на нашия проект за намиране на естествен заместител на захарта”, допълва Янислав.

Братовчедите правят мащабно проучване за рожкова, в което наблягат на автентични разкази от Кипър, доказани исторически факти и различни приложения на сладкото растение. Във видеото предлагат и рецепта за приготвяне на курабийки. Така стават едни от шестимата победители в конкурса и България се нарежда сред Австралия, Англия, Мексико, Индонезия и Боливия.

„Винаги търсим по-нови, по-добри съставки и знаем, че страхотните идеи могат да дойдат от другаде“, заяви Робърт Лонг, старши вицепрезидент и главен директор за иновациите в  компанията Кока-Кола. „В това предизвикателство до голяма степен се крие нашето желание да правим напитки, които потребителите искат да пият, и готовността ни да търсим иновативни заместители на захарта извън нашата компания. Те ще ни помогнат да постигнем страхотния вкус, който хората обичат, само че с по-малко захар и по-малко калории“.

Проектът „Сладко предизвикателство” се управлява от екипа за придобиване на външни технологии ЕТА на компанията Кока-Кола, който проучва и инвестира в новосъздадени съставки, опаковъчни материали, технологии за производство на напитки и други иновации.

За да научите повече, посетете Coca-Cola Journey.

Победителите:

Радостина е на 26 години, от Хасково. Бакалавър по Международни отношения от СУ "Свети Климент Охридски". Магистър по Европейски въпроси от най-стария университет в Европа - Алма Матер Университетът в Болоня, Италия. Говори английски и италиански. В момента работи в отдела по търговски маркетинг на голяма международна компания в София. Родена е в семейство на актьор и певица, но мечтае да развива писателските си умения и един ден да работи в Европейския парламент. Вдъхновява се от добри книги и от стойностни театрални постановки. Обожава животните и има собствен блог tsirkova.wordpress.com

Янислав е от Пловдив, на 27 години. Завършва Националната търговска гимназия в родния си град, след което придобива бакалавърска степен по Маркетинг в Пловдивския университет “Паисий Хилендарски” и магистърска по специалността Международни икономически отношения със специализация Управление на международни проекти в УНСС. В момента работи в маркетинг агенция в столицата като Експерт по дигитален маркетинг и социални мрежи. В свободното си време гледа футбол, образователни предавания, слуша българска музика или пътува. За последните 5 години е посетил 25 държави.

Компанията Кока-Кола

Компанията Кока-Кола (NYSE: KO) е най-голямата компания за напитки в света и предлага повече от 500 бранда в над 200 държави. 19 от нашите брандове, оценени на 21 милиарда долара, са налични във варианти с намалени, ниски стойности или без захар с цел да улеснят хората по цял свят да контролират приема на захар. Ние от Кока-Кола се отнасяме сериозно към намеренията си да повлияем положително върху света.

Това започва с намаляването на захарта в нашите напитки и предлагането на нови и различни напитки на хората по цял свят. Това също означава, че ние дългосрочно работим за редуцирането на отпечатъка ни върху околната среда, осигурявайки възможности за ползотворна кариера на нашите служители и създавайки нови възможности за икономиката навсякъде, където работим. Заедно с нашите партньори бутилировачи сме осигурили работа на над 700 000 човека по цял сват. За повече информация посетете нашето глобално онлайн списание Coca-Cola Journey на www.coca-colacompany.com или местното ни издание на www.coca-cola.bg и следвайте компанията Кока-Кола в Twitter, Instagram, Facebook и LinkedIn.