.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Защо прескачането на определено хранене е вредно

д-р Вергиния Николова | преди 2 години
2110911320.jpg
Снимка:Thinkstock/Getty Images
Гастрит, язва, запек, раздразнителност, безсъние, ниска работоспособност, отчужденост и още

Здравословното хранене е базирано върху три неща - балансирани хранителни продукти, в подходящи количества, разпределени в 4-5 кратно хранене. Пропускането на всяко едно от тях е вредно за здравето. Големите паузи между основните приеми храна създават проблеми със стомашно-чревния тракт (гастрит, язва, образуване на камъни в жлъчния мехур). Ето защо това е така:

Минусите от пропусната закуска

Ако не се закусва, се нарушава балансът на целия метаболизъм. Без закуска се забавя и мозъчната дейност. Смята се, че най-добрата почивка за стомаха между вечерята и закуската е около девет часа. Ако това време се удължи до дванадесет часа чрез прескачане на закуската, се повишава рискът от гастрит или се появява запек. Пропускането на първото хранене за деня е грешка, защото белтъчините на закуска са тези, които създадат дълготрайно усещане за ситост и по-добър жизнен тонус. Ако човек се научи да усвоява половината от дневните си калории на закуска, то със сигурност ще поддържа здравословно тегло, защото метаболизмът е най-силен сутринта.

Минусите от пропуснат обяд

Важно е да не се пропуска основно хранене в разгара на работа, независимо дали причината е прекалена заетост, диета, или каквото и да е. Гладуването в най-активната част на деня, още по-силно разпалва апетита. Трябва да се помни, че чувството на глад е една от най-масовите причини за главоболие. Пропуснатият обяд намалява способността за концентрация и съсредоточеност по време на работа. При студентите и учениците понижава възможностите за усвояване и разбиране на нова информация. Ако редовно се прескача хранене по обяд, може да се причинят редица здравословни проблеми, включително анемия, остеопороза и понижен имунитет. Обедното гладуване понижава нивото на кръвната захар и може да предизвика замаяност и отпадналост. Гладният човек обикновено е раздразнителен и нетолерантен, а също така не е предпочитан за компания и приятелство.

Минусите от пропусната вечеря

Сядането вечер край трапезата осигурява заслужен психологичен комфорт. Вкусната вечеря успокоява от работното напрежение и човек може лесно да заспи. Вечерята е безвреден и ефективен антидепресант. Отказът от вечеря в името на някой и друг свален килограм не си заслужава, ако в перспектива човек ще си навлече дефицит от витамини и минерални вещества, и най-различни заболявания. Може вечерята да бъде по-лека, може да бъде съобразена по време (не по-късно от 2 часа преди сън), но не да бъде пропуснато вечерното хранене.

 

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Слагате ли си противогрипни ваксини?