.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Уморени крака

| преди 5 години
Уморени крака
Снимка: sxc.hu
Леки ежедневни упражнения за активиране на мускулната помпа за вените на краката

Когато зад гърба ви са повече 6 - 7 години трудов стаж с професия, която е изисквала продължително да стоите или да седите, неизбежно се появява оток в глезените и тежест в краката. Причината за това състояние е застоят на кръвта във вените, поради неподвижността на мускулите.

Природата е устроила вените с вътрешни клапи, които механично задържат кръвта на няколко нива. Протичането на венозната кръв в краката отдолу нагоре става благодарение на активността на мускулите на прасците, т. нар. мускулна помпа. Тя работи при ходене, бягане и упражнения с краката. Всяко заседяване или продължително стоене на крак е своебразно бездействие на мускулната помпа, което води до застой във вените, оток в глезените и чувство за тежест в краката.

Няколко практични съвета срещу тежест в краката

  • Не кръстосвайте краката. При кръстосването още повече се затруднява движението на венозната кръв.
  • Не носете тясно бельо и панталони, впити в гънките на краката, защото те притискат кръвоносните съдове и нарушават кръвотока.
  • Осигурете си поставки за краката под бюрото, а у дома си качете краката по американски на малката масичка, докато гледате телевизия или четете.
  • След работа ходете пеша 5-6  километра, за да премахнете застоя на кръвта от обездвижването.
  • На всеки час променяйте стереотипната поза – изправете се, подредете бюрото, занесете документи до други колеги.
  • Забравете за асансьора и ходете пеша по стълбите

Упражнения за тонус на подбедриците

  • Най-лесното упражнение е свиване и отпускане на  пръстите на краката.
  • Правете кръгове в глезените в двете посоки.
  • Когато станете от стола, се повдигнете на пръсти няколко пъти.
  • У дома с боси крака редувайте ходене на пръсти и на пети.
  • Обиколете стаята си с ходене на външната страна на ходилото, след това на вътрешната страна на ходилото.

Всякакъв тип упражнения, за които имате търпение и воля като клякания, колело във въздуха, напади, тилна стойка, ще задействат мускулната помпа и ще раздвижат кръвообращението в цялото тяло. Така краката ви ще спрат да напомнят за себе си с чувство за дискомфорт.

Коментар:
Изпрати
коментари: 2
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Постите ли преди Великден?