.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Най-добрите упражнения, които да правите с напредване на възрастта

| преди 1 година
упражнения
Снимка: iStock
Не само предпазва от редица заболявания, но оказва и лечебен ефект

Активният начин на живот играе жизнено важна роля за поддържането на добро физическо и психическо здраве. Това правило важи еднаква както за младите хора, така и за всички онези, прехвърлили 50-те. Истината е, че с времето, колкото повече години трупаме, толкова по-старателно трябва да се отнасяме към нашата физическа дейност.

Експерти недвусмислено твърдят, че възрастните хора могат да подобрят своята физическо състояние, стига да водят активен начин на живот, съобразен с възрастта им. Те спокойно могат да прилагат специални аеробни упражнения, полезни както за сърцето, белите дробове, мускулатурата, така и за цялостното им душевно състояние. Физическата активност подобрява значително качеството на живот сред възрастните хора. Укрепва костната маса и така намалява риска от падане, злополуки и счупвания.

Специалистите препоръчват прилагането на аеробни упражнения (дейности, които стимулират пулс и дишането) най-малко 2-3 пъти седмично в продължение на около 20 минути. Това ще помогне да се избегнат рисковите фактори, водещи до сърдечно-съдови заболявания, категорични са те. Дали ще бъде под формата на фитнес тренировка, плуване, ходене или танци, изборът е абсолютно ваш. Важното е да бъдете постоянни в прилагането на избрания от вас спорт.

Най-добрите упражнения след инсулт

Експертите  препоръчват на хора, прекарали инсулт, да продължат да водят активен начин на живот, но без натоварване. Има се предвид леки аеробни упражнения. Например изкачването на стълби и леките разходки в първите седмици след прекаран инсулт ще възвърнат загубената мобилност на тялото, ще помогнат за подобряване силата на мускулатурата и кръвопотока. Подходящи за случая упражнения според специалистите са още: т.нар. скандинавско ходене (ходене с щеки), карането на велосипед и водната аеробика.

Ежедневните физически дейности

Ежедневните физически дейности, като градинарство, домакинска работа, игри и разходка с внуците и др. подобни дейности също оказва благотворен ефект върху здравето на по-възрастният човек. Прилагането им увеличава издържливостта на сърцето и поддържат мобилността на тялото в добро качество.

Има научни доказателства, според които градинарстовото – в момента изключително популярна форма на терапия – действително благоприятства функциите на сърдечно-съдовата система.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Слагате ли си противогрипни ваксини?