.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Мотивация 2013

Галина Толкингтън | преди 4 години
Обещания
Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
Или как да изпълним поне една от точките с обещанията за новата година

Време е да започнем да спазваме новогодишните си обещания: ‘’от тази година ще спортувам’’, ‘’от 10 януари ще плувам’’ или ‘’сега вече тръгвам на йога’’. Ако от опит знаете, че мотивацията ви трае само няколко дни, знайте че не всичко е загубено! 2013 г. може да бъде активна, тонизираща и успешна, ако спазвате няколко простички правила:

Изберете си наистина интересен спорт

Ако умирате от скука във фитнеса, не очаквайте да ходите редовно. Опитайте няколко различни активности – езда, тенис, Зумба, йога, пилатес, спининг. Изберете най-забавната и започнете с нея. Така шансовете ви да останете мотивирани нарастват.

Имайте ясна мечта

Дали мечтаете за плоско коремче, мускулести бедра или повече енергия, прекарайте няколко минути в изграждане на ярък образ на постигнатата цел. След това си кажете: ‘’след 4 месеца съм с плоско коремче и влизам в номер по-малки панталони’’, като същевременно визуализирате постигнатата цел. Каквато и да е мечтата ви, напишете си я на ясно и видимо място и си я напомняйте всеки ден, все едно вече се е сбъднала. Често си набелязваме цел в началото на годината и после потъваме в рутина. Напомняйте си мечтата си всеки ден, за да не угасва искрата на мотивацията ви.

Бъдете реалисти

5:30 сутринта е хубаво време за домашна гимнастика, но ако не сте ранобудни, забравете че това е вашето време за спорт. Помислете дали можете да излезете в обедната почивка или пък да останате във фитнеса след работа. 6 посещения на басейна седмично може да са възможни за приятелката ви, но вие да имате време само за 2. Направете си реалистичен план, ако го спазвате, резултатите няма да закъснеят. А и ако вдигнете летвата твърде високо, ще се откажете бързо и дори няма да има на кого да се разсърдите. Сами сте си избрали неизпълнима програма.

Помислете за награда

Няколко много успешни интернет мотивационни платформи работят на следния принцип: намирате приятели, които искат да спортуват. Всеки решава колко пъти седмично иска да посещава тренировките. Всеки залага известна сума – например 50 лв - в обща каса. Накрая на всеки три месеца, отчитате кой е спазил уговорката - тези които са се отказали губят парите си. Онези участници, които са изпълнили целта, си разделят касата. В зависимост от това колко са вложили всички, сумата може да е доста солидна. Дали ще изиграете играта или ще си купите нова рокля, помислете за награда на края на 2 или 3 месеца, през които сте се трудили добре, за да постигнете мечтата си.

Интензитет

Много дами започват с организирана диета и тренировъчен план и през първите няколко седмици на новата година са под пълна пара. Скоро обаче започват да изпускат тренировки, решават да си тръгнат по-рано от танци и се награждават с допълнително парченце торта. Вместо усилията да стават по-интензивни с времето, те се стапят,а с тях и резултатите. Планирайте по-кратки и леки тренировки в началото и ги утежнявайте с времето. Поддържайте висок интензитет на усилията, дръжте сигурна посока и ще сте в по-добра форма много по-скоро отколкото сте очаквали.

Споделяйте с приятели

Всеки може да създаде своя тайна група във Фейсбук или да стартира блог, с който да сподели усилията си, да покани приятели и да си осигури подкрепата на десетки хора, които имат подобни цели. Вместо да се изолирате, намерете съмишленици. Така, когато ви стане трудно, имате нужда от нова рецепта или здрав ‘’ритник’’, за да се появите на тренировка, има на кого да разчитате!

Правете си краткосрочни планове

Цяла година е доста дълго време – сменят се сезони, интереси, социални групи, настроения. За да сте мотивирани да спортувате, не си правете план за цели 12 месеца. Минипланове за месец, два или три са по-лесно постижими и ви оставят възможност да отчетете резултати и да промените графика, спорта, да изберете нов треньор или група по танци. Състезанията са друг чудесен начин да се мотивирате за кратко време - ако се подготвяте за маратон, например, ще тренирате сериозно няколко месеца и след това може да разредите тичането и да включите повече плуване. Бъдете царици на планирането, постигайте целите си и желанието за спорт винаги ще гори в сърцето ви!

Със съдействието на www.artofrealfood.com


Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Колко често подстригвате косата си?