.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Не забравяйте за пектина

д-р Вергиния Николова | преди 4 години
Ябълка
Снимка: Thinkstock/Guliver Photos
Да, здравословните ползи основно са за сърцето и храносмилането

Пектинът е изключително полезен концентрат за здравето, който се извлича от ябълките и цитрусовите плодове. Бих го охарактеризирала като здравословна "храна”, която дори е вкусна. В комбинация с лъжичка мед, разтворен във вода, наподобява вкуса на сладка боза.

Ползите са многобройни:

- Регулира тонуса на червата.

- Понижава нивото на холестерола в кръвта.

- Може да засити чувството за глад в часовете между храненията.

- Помага за понижаване на високото кръвно налягане.

- Подходящ е за закуска с чаша билков чай в дните за разтоварване на организма.

- Понижава апетита и влиза в диети за редуциране на теглото.

Пектинът представлява полизахариди, които се съдържат в почти всички плодове и зеленчуци, основно в клетъчната стена. Ябълкият пектин и този от цитрусовите плодове действа като гъба, която абсорбира холестерола от поетата храна и пречи за неговата абсорбция в организма.

От най-новите изследвания за цитрусовия пектин е установено, че той е сред субстанциите, които намаляват значително риска от отслабване на сърдечната дейност (37%)

Индустриално петктинът се използва за желиране и сгъстяване на хранителни продукти. В домашни условия се прибавя към сладко от плодове. Най-добрият източник за пектин са портокалите и ябълките. Суровата консумация на тези плодове също е много полазна.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
"Големите умове обсъждат идеите. Средните умове обсъждат събитията. Малките умове обсъждат хората." Елинор Рузвелт
Елинор Рузвелт
Кое ще е новото ви през новата година?