...с помощта на учените от университета в Рутгерс (Ню Джърси, САЩ), където учение са установили причините да бъдем верни и честни с интимния си партньор. 

Оказва се, че всичко е в съзнанието ни! Просто звучи, нали? С времето то се отпуска и спира да отчита онези черти, които в началото са привлекли погледа ни и и подтикнали да се влюбим. Реално погледнато, половинката ни не загрознява и/или не се променя до степен, до която да ни отблъсква - ние преставаме да обръщаме внимание на малките неща. 

За да проверят тази теория, изследователите установиха протокол, чийто резултати бяха публикувани в специализирано месечно списание Personality and Social Psychology Bulletin. Близо 130 студенти са участвали в експеримента. По време на теста им те трябвало да взаимодействат с (непознат) представител на противоположния пол. Преди да се запознаят им е била показана снимка на даденото лице и са били уведомени за семейното им положение: обвързана или не.

 

След това всеки един участник е разполагал със серия снимки, които е трябвало да сравнява с посочената му половинка, като задачата била да сподели, кои си приличат най-много с нея, и кои не.

Това, което нито един участник не е знаел, че сравнителните снимки са били ретуширани - лицето на всяка една от тях е било едно и също, но видоизменено.

Вследствие на което, изследователите установяват, че щастливо обвързаните с брак участници намират необвързаните за непривлекателни - избирайки портрети на жени с обикновен външен вид. А тези във връзка и/или необвързани участници са клонили повече към тези, сключили брак. Ами да, всеизвестно е, тревата в чуждия двор винаги изглежда по-зелена.

Да, истината е, че любовта ни заслепява. Ако сме щастливи със своя партньор, Джордж Клуни да почука на вратата ни с предложение за среща - няма да му отворим. За съжаление, хората сме устроени по този начин. Същото е и с храната, обичаме шоколад, но топящият се в устата чийзкейк е също толкова хубав и бихме посегнали към него, в случай, че последното ни какаово преживяване е било разочароващо.