.

ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Хранителен режим срещу главоболие

д-р Вергиния Николова | преди 3 години
2110369897.jpg
Снимка:Thinkstock/Getty Images
Без краве мляко, синьо сирене, червено вино, пушени храни

Най-често главоболието е от мускулно напрежение вследствие на стрес, т.н. "тензионно главоболие” поради контракция на околочерепните мускули. Мозъкът сам по себе си не боли. Болката се усеща в междувеждието, зад очите към слепоочието, по челото, тила. Неговото лечение е с физиотерапия за релаксация на напрегнатите мускули. За доказана мигрена има сериозно медикаментозно лечение. 

Според една научна теория главоболието може да е в резултат на алергия, т.е. непоносимост на организма към дадена храна. Алергичният организъм реагира с разширение или спазъм на съдовете в мозъка, които провокират болката. Единственият фактор, който подлежи на контрол в тези случаи е начинът на хранене.

Не се оставяйте гладни, но не разчитайте само на чашата горчиво кафе. В умерени количеста веществото триметилксантин в кафето стимулира работата на мозъка, но в по-високи дози предизвиква главоболие.

Употребата на големи количества червено вино може да доведе да силна мигрена, поради хистаминовото съдържание в него. 

Синьото сирене  и други продукти с плесен са сред забранените за хора с главоболие, а също и ферментиралите, опушените храни и тлъстото месо.

Най-често срещаните хранителни алергии са към краве мляко и млечни продукти, яйца и шоколад. Сами помислете дали след консумирането им ви боли глава и ако е така, започнете да ги избягвате.

Известни са разбира се, храните, които облекчават главоболието:

 - Тлъстите риби като сьомга, скумрия, сардина, риба тон

 - Храни, които съдържат елемента мед - стриди, раци, черен дроб

 - Ядки и семена, но не пържени

 - Зелените маслини

 - Джинджифил като подправка или чай

 - Зеленчуците - свежи и на пара

Внимателен хранителен режим може да ви спести много от честите главоболия.

 

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
С какво спите?