.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Какво да (не) ядем, ако сме под или над 30 години

Антония Драгиева | преди 5 седмици
Храна
Снимка: iStock
Настроението ни зависи от храната, която консумираме

Храната се отразява по-различен начин на човек в зависимост от неговата възраст, сочат резултатите от ново изследване. Ако една храна е полезна на вас, това не значи непременно, че ще има същия ефект за някой друг. Начинът на хранене се отразява върху умственото състояние на хората в зависимост от възрастта им.

Въпросното проучване е ръководено от проф. Лина Бегдаш, специалист по здравословен начин на живот към "Университета Бингхамтън" в Ню Йорк, САЩ. Екипът й е провел изследването с подробен тест, което е обхванало хора от цял свят на различна възраст.

Храна
Снимка: iStock

След анализиране на данните било установено, че подрастващите младежи (18-29 години) са по-уязвими от храни, които повишават  работата на невротрансмитерите в мозъка, като например месото. При тях е важна редовната консумация на месо, което води до изграждането на серотонин и допамин в мозъка, които са химикалите на щастието и удоволствието.  

Освен чрез храната, количеството на тези два хормона се стимулира и чрез редовните физически упражнения. Накратко казано, подрастващите, които консумирали по-малко от 3 пъти седмично месо и не се движели достатъчно, показвали уязвимост към признаци на стрес и депресия.

Храна
Снимка: iStock

Представителите на по-зрялата група над 30-годишна възраст били по-склонни на влиянието от храни, които повишават действието на антиоксидантите в тялото, както и храни с висок гликемичен индекс (кафе и въглехидрати).

Това е важен фактор, тъй като с напредване на възрастта в организма се натрупват оксиданти от консумацията на преработени храни и живота в замърсена околната среда. Антиоксиданти можем да си набавим чрез плодовете, зеленчуците и супер храните.

Свободните радикали причиняват смущения в мозъка, които повишават риска от умствени разстройства. Препоръчва се и избягване на консумацията на храни с висок гликемичен индекс, като кафе и въглехидрати.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Слагате ли си противогрипни ваксини?