LinkedIn е социална мрежа, подходяща за създаване на ползотворни контакти с колеги, бизнес партньори и клиенти. Информацията, която поствяте там, може да окаже влияние на професионалния ви облик както за добро, така и за лошо. Затова спазвайте определен етикет на комуникация, за да представите себе си по най-подходящ начин.

Сложете висококачествена снимка на профила си. Снимката е първото нещо, което посетителите виждат. Избягвайте прекалено лични снимки, които може да се подходящи за Facebook и Pinterest, но не за една бизнес социална мрежа.

Попълнете подробна професионална информация със заемана длъжност, предишни позиции, награди и препоръки от ваши колеги и шефове. Вие също пишете препоръки на други хора. Давайте препоръки само на тези хора, които наистина оценявате високо. Вашите препоръки за другите се превръщат в продължение на вашата ценностна система.

Отнасяйте се с отговорност към написаното в своя профил. Проверявайте внимателно правописа на информацията и публикациите, които поствате в профила си.

Включете се в професионалните групи на LinkedIn. Участвайте с коментари, което е безспорно доказателство, че сте активна личност. Може да конвертирате публикации от личния си блог и да ги публикувате отново, този път в LinkedIn.

Публикуването на рекламни съобщения за продукти и услуги до мрежата няма да ви е от полза, дори много хора може да ви изключат от техните контакти, поради това.

LinkedIn като професионална мрежа за комуникация има друга практична функция - подсредничество в търсене на работни места. Присъединяването към групи с хора, които по някакъв начин са свързани с вашите дейност, умения, знания, интереси, социална позиция, би дало повече яснота що за човек сте.

Не добавяйте непознати контакти наред. Несериозно е. По-добре подбирайте хората, които ще се насочват със желание към вашия профил. Броят е важен, затова е добре да имате  500+.