1. Да се събуждаме рано и да се насладим на утрото насаме със себе си
Настройте будилника си по-рано от обикновеното – станете с 1 или 2 часа по-рано от обичайното. Така ще имате време да се отдадете на приятно за вас занимание – дали ще прочете още няколко страници от книга, дали ще очаквате изгрева или ще пиете първото си кафе, няма особено значение. Важното е да отделите време за себе си. То ще ви даде възможност да се настроите положително за предстоящия работен процес.

4. Намирайте време за отдих
Не изпадайте в работохолизъм и позволете на дребните радости като чаша ароматно кафе или чай, резенче сладка круша или кратка разходка, да бъдат ваши спътници по време на работата ви. Краткият отдих на мускулите и на ума ви няма да попречи на основната ви цел – изпълнението на вашия план. Напротив – почивката е важна, за да подпомогне вашия общ тонус, да стимулира ритъма на работа и да повиши нивото на производителността ви.

5. Започнете с по-лесните задачи
Стартирайте работния си процес с по-лесни и кратки задачи, които бихте могли да свършите за 15-30 минути. Това ще ви помогне по-бързо да намалите броя на изглеждащия ви заплашително дълъг списък за деня. Захващайки се с по-леките ангажименти, по-бързо ще намалите дължината му, което ще ви даде и по-добър стимул за справяне със следващите задачи.

6. Съхранявайте ума си свеж по време на свръхнатоварване
За тази цел съветът на експертите е да се стараете да редувате по-трудно изпълними задачи с по-лесни – това ще ви помогне да запазите ума си по-дълго време свеж, пъргав и гъвкав. Не забравяйте, че еднообразието е враг на продуктивността. Разнообразявайте се, като редувате по-трудоемките и изискващи повече време задачи с по-лесни и бързо изпълними.

На лист хартия напишете всичко, което сте успели да направите вчера, и всичко, което трябва да свършите днес. Това ще ви помогне да бъдете организирани и продуктивни през целия ден, както и да цените времето и приоритети, уверяват специалистите.

3. Не се разсейвайте с отвличащи вниманието ви дейности
Обещайте си да не давате приоритет на странични и обсебващи времето ви мисли или занимания, които нямат пряка връзка със задачите ви. Това ще ви помогне да се вместите в работния график, и дори да приключите работата си по-бързо и качествено.