В началото на годината всеки си дава някакви обещания. Обикновено те са свързани с хранене, пиене, пушене или спорт, но много рядко с някакви финансови цели. Тук събрахме шест полезни съвета за управление на парите, защото, в крайна сметка, те са много важни и е добре да знаете какво се случва.

1. Направете пълна ревизия на финансите си
Това е първата и най-важна крачка. Трябва да имате пълна и точна картина на състоянието на вашите финанси. Ако сте в планината, трябва да имате карта и да знаете къде сте. Или друг пример – все едно отивате на лекар и ви правят пълни изследвания.

2. Направете план на разходите и се придържайте към него
В повечето случаи разпределението на парите трябва да е следното: половината заплата се заделя за наем, храна и сметки (парно, ток, вода и т.н.), 20% трябва да се спестяват, а останалите 30% да са за удоволствия. Ако искате да спестявате повече, намалете удоволствията. Ако получите допълнителни пари, например хонорари, решете в коя графа да отидат.

3. Отделен имейл за получаване на сметките
Направете си отделен имейл за получаване на фактури и сметки, за да не се губят сред многото писма в основната ви пощенска кутия. Например [email protected] Помага много и дава едно приятно усещане, че контролирате нещата.

4. Говорете за пари (темата не бива да е табу)
Колкото повече дискутирате темата за управление на финансите с ваши познати, толкова по-информирани ще ставате. Трябва не парите да ви държат, а вие да ги държите и направлявате.

5. Ползвайте Google Alerts или други средства за напомняне
Направете си седмични, месечни и тримесечни напомняния (reminders) чрез Google Alerts, Microsoft Outlook или друга технология по ваш вкус. През януари решете какви финансови резултати искате да постигнете и на всеки три месеца проверявайте докъде сте стиганали.

6. Споделяйте целите си с близките
Споделяйте какво искате да постигнете с близките си хора. Така ще се чувствате по-отговорни за постигане на резултатите. Никой не иска да разочарова приятелите си, нали.