До края на десетилетието транспортният парк в страната постепенно ще бъде подменен, ще бъдат внедрени и интелигентни системи. Така обрисува бъдещият транспортен сектор у нас ресорният министър Ивайло Московски при обявяването на новата програма за енергийна ефективност.

По думите му до 2020 г. България си е поставила за цел да има устойчива и напълно интегрирана система за обществени превози, която отговаря изцяло на екологичните изисквания на ЕС и социалните потребности на гражданите. „Намаляване на трафика и подобряване на екологичността са основните ни приоритети”, добави министърът.

Снимка: Архив БГНЕС
Снимка: БГНЕС

В тази връзка той увери, че ведомството ще работи за намаляването на фините прахови частици в градовете. Лично премиерът Борисов е разпоредил да се проучи възможността за ускорено въвеждане на електротранспортни средства в населените места, а именно тролейбусите. „Ще се направи опит за въвеждане на този вид транспорт във възможно най-много градове в страната. В по-далечно бъдеще ще се разчита на разработване на хибридни и дори чисто електрически автобуси”, отбеляза Московски.

Експерти от транспортното и икономическото министерство пък умуват за начини, чрез които да се предложат финансови стимули и облекчения на фирмите и гражданите, които използват енергоспестяващи превозни средства.

Сред плановете на транспортното ведомство до 2020 г. влиза и преминаването на товарните превози от автомобилен към енергийно ефективен вид транспорт - железопътен или вътрешно воден и морски.